مزایای ظروف پلاستیکی

دلایل استفاده از ظروف پلاستیکی

مقدمه

در زندگی امروزی به دلیل صنعتی شدن و کمبود وقت و زمان به جای استفاده از ظروفی که مدام باید مورد شست و شو قرار گیرند، از ظروف پلاستیکی استفاده می‌شود. به همین دلیل، کسب و کار کارخانه‌ ظروف یکبار مصرف، به خصوص تولیدی‌های لیوان یکبار مصرف رونق بسیار بالایی پیدا کرد. با پدید آمدن این ظروف، دیگر در مهمانی‌ها خانم‌های خانه دار را کمتر پای ظرفشویی یا ماشین‌های ظرفشویی می‌بینید. این موضوع باعث می شود تا خانم‌ها بیشتر وقت خود را در جمع مهمان‌ها سپری کنند. با توجه به موارد گفته شده، امروزه استفاد از ظروف یکبار مصرف مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در ادامه درباره مزایای ظروف پلاستیکی و دلایل استفاده از آن ها بیشتر توضیح می دهیم. اگر قصد خرید ظروف پلاستیکی را دارید بهتر است به فروشگاه های معتبر تولیدی لیوان یکبار مصرف مراجعه کنید و کالای مورد نظر خود را از این مراکز خریداری کنید.

دلایل استفاده از ظروف پلاستیکی

تاریخچه تولید پلاستیک

در اواخر قرن نوزدهم با تبدیل مواد پلیمری، پلاستیک ساخته شد. با ورود ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف به زندگی انسان ها، افراد توانستند زندگی راحت تری را تجربه کنند. در نتیجه سال‌هاست که این ظروف پر کاربرد در سفره و آشپزخانه‌ی ما ایرانی‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ممکن است ذهن شما هم با سوالاتی در مورد جنس ظروف پلاستیکی و تاثیرات این نوع ظروف بر روی زندگی انسان، درگیر شده باشد به شما پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

جنس ظروف پلاستیکی

برای تهیه پلاستیک‌ها از موادی مانند گاز و نفت استفاده می‌شود. این مواد با ترکیب اکسیژن و کلر، به مواد اصلی ساخت پلاستیک تبدیل می‌شوند. ظروف‌های یکبار مصرف از جنس پلیمری هستند که مواد اولیه آن از سنتزی به اسم مونومر تشکیل شده است. در کارخانه‌ ظروف یکبار مصرف با ترکیب مونومر و پلیمرها از به وجود آمدن مواد سمی در این ظروف جلوگیری به عمل می‌آورند. قطعاً اگر فرآیند ساخت و تولید این ظروف به درستی انجام شود، مشکلی در سلامت افراد ایجاد نخواهد کرد. به دلیل اینکه در بسیاری از تولیدی‌ها و کارخانه‌های ظروف پلاستیکی از پلیمرهای غیرمجاز استفاده می‌شود، وزارت بهداشت داشتن پروانه ساخت را یک اصل ضروری برای کارخانه‌ها به حساب می آورد.

تاثیر پلاستیک در تولید ظروف یکبار مصرف

چون جنس پلاستیک‌ها از مواد پلیمری می‌باشد، قطعاً در ساخت و تولید ظروف یکبار مصرف نقش بسیار مهمی را خواهند داشت. بعضی از پلاستیک‌ها قابل بازیافت هستند، اما بعضی دیگر خیر. در تهیه ظروف پلاستیکی یکبار مصرف سعی بر آن شده که از موادی به کار برده شود، که به راحتی قابل بازیافت باشند. زیرا به دلیل یکبار مصرف بودن و قابل شستشو نبودن اگر قابل بازیافت هم نباشند، محیط زیست را نابود خواهند کرد.

نقش لیوان‌های تولیدی‌ لیوان یکبار مصرف

لیوان‌ها برای انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما شاید برای شما هم سوال باشد که می توان از ظروف پلاستیکی به خصوص لیوان‌های یکبار مصرف در خوردن نوشیدنی‌های داغ استفاده کرد؟ شما همه روزه استفاده از این لیوان‌ها را در کافی شاپ‌ها شاهد هستید. این لیوان‌ها کاربردهای بسیار گوناگونی در تمام ارگان‌های دولتی و خصوصی دارند. به همین دلیل کارخانه لیوان یکبار مصرف برای نوشیدن آب میوه و چای اصولاً لیوان‌های متفاوتی را تولید و طراحی می‌کنند.

لیوان یکبار مصرف کاغذی

مزایای ظروف پلاستیکی

همان طور که بیشتر توضیح دادیم، به دلیل ماشینی شدن زندگی انسان‌ها دیگر وقت زیادی برای شستن و مرتب کردن ظروف باقی نمی‌ماند. با توجه به مزایای ظروف پلاستیکی امروزه استفاده از آنها گسترش پیدا کرده است. علاوه بر داشتن این ویژگی، ظروف یکبار مصرف از مزیت‌های برتر دیگری هم برخوردارند که در ادامه به صورت اجمالی به بررسی آنها می‌پردازیم.

  • داشتن استقامت و ماندگاری بالا

ظروف پلاستیکی از جنسی ساخته شده اند، که بسیار با دوام و با استقامت هستند. به گونه‌ای که حتی اگر از دست شما به سمت زمین بیافتند، به هیچ عنوان مانند ظروف شیشه‌ای نمی‌شکنند یا اینکه مانند ظروف فلزی آسیب نمی‌بینند. این خصوصیت در ظروف یکبار مصرف هم به چشم می‌خورد. شعار بسیاری از کارخانه‌های ظروف، بخصوص لیوان‌های یکبار مصرف همین ماندگاری و مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه است.

  • مقرون به صرفه بودن

قطعاً قیمت پلاستیک بسیار مناسب‌تر از ظروف دیگر است.  با عرضه و تولید حجم بسیار زیادی از این پلاستیک ها و ظروف یکبار مصرف توسط کارگاه‌های تولید لیوان یکبار مصرف، باعث کاهش هزینه‌ی افراد شده است. زیرا ظروف پلاستیکی هنگام استفاده در امورات روزمره، کمتر از دیگر ظروف آسیب می‌بینند. همین امر موجب می‌گردد، دیگر نیاز به هزینه‌ای جهت جبران ظروف نباشد.

  • جابجایی راحت ظروف پلاستیکی

اگر تصمیم دارید که هر روز به محل کارتان ظرف غذا حمل کنید، قطعا استفاده از ظروف فلزی و سنگین سخت و دشوار است. اما ظروف پلاستیکی به علت سبک بودن علاوه بر اینکه وزن زیادی را به شما تحمیل نمی‌کنند، بلکه به راحتی قابل جابجایی هستند. ظروف پلاستیکی از ایمنی بالایی در جا به جایی برخوردار است و به آسانی آسیب نمی‌بیند.

جابجایی راحت ظروف پلاستیکی

  • صرف انرژی و وقت کمتر در تولید

 قطعا ساخت ظروف پلاستیکی بسیار آسان تر و راحت تر از دیگر ظروف است. به همین دلیل وقت و انرژی کمتری را از تولید کننده می‌گیرد. این امر موجب شده که کارگرها در کارخانه‌های تولید ظروف پلاستیکی، تایم کمتری را صرف کنند، اما در عوض حجم بالایی از ظروف را به تولید برسانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *