راهنمای خرید انواع ظروف یکبار مصرف

راهنمای خرید انواع ظروف یکبار مصرف

امروزه استفاده از ظروف یکبار مصرف به شدت رواج پیدا کرده است. به گونه‌ای که تولیدکننده لیوان یکبار مصرف ایرانی روزانه بیش از هزاران لیوان و ظروف یکبار مصرف را بنا به درخواست مشتریان تولید می‌کند. این ظروف کمک بسیاری به افراد برای داشتن زندگی راحت می‌کنند و در انواع مختلفی هم تولید می‌گردند. در این مقاله به شما در رابطه با خرید انواع ظروف یکبار مصرف یاری رسانده و راهنمایی می‌کنیم.

ویژگی ظروف یکبار مصرف با کیفیت

برای خرید ظروف یکبار مصرف باید به ویژگی‌ هایی توجه داشته باشیم که حائز اهمیت باشند. به عنوان نمونه باید ظروف از جنسی باشد که مواد غذایی یا مواد آشامیدنی در آنها خطری برای سلامت افراد نداشته باشد. ظروف یکبار مصرفی که از مواد گیاهی ساخته شده باشند، از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. همچنین از نظر وزنی این ظروف باید به راحتی قابل حمل و نقل باشند. کارخانه لیوان یکبار مصرف هم به پیرو این ویژگی‌ های لیوان هایی با جنس مرغوب و عالی را تولید کرده و به دست مصرف کنندگان می‌رساند.

راهنمای خرید انواع ظروف یکبار مصرف

هنگام خرید این ظروف بهتر است به مواد اولیه، ساخت آنها، کاربرد و کارایی دقت و توجه خاصی گردد. در ادامه این موارد را به طور خلاصه شهر می‌دهیم.

توجه به انواع متریال ظروف یکبار مصرف

همانطور که می‌دانید ظروف یکبار مصرف از متریال و جنس‌ های گوناگون تولید می‌شوند که توجه به جنس آن مطابق با کارایی آنها به شما کمک خواهد کرد.

متریال پلاستیکی ظروف یکبار مصرف

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند. به همین دلیل بین ایرانی‌ها خیلی رایج و متداول می‌باشد، به طوری که مصرف آنها خیلی بیشتر است. این ظروف یکبار مصرف در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

متریال پلی پروپیلن ظروف یکبار مصرف

این ظروف از جنس پلاستیک بوده که به راحتی در برابر حرارت نرم می‌گردند. آن‌ها دمای 110 درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل خواهند کرد. پلی پروپیلن در مقابل مواد بازی و اسیدی به خوبی مقاومت خواهد کرد. بسیاری از تولیدکنندگان لیوان یکبار مصرف ایرانی هم از پلی پروپیلن در تولید لیوان‌ ها بهره می‌‎برند. از نظر این تولیدکنندگان این متریال به خوبی قالب گیری و شکل‌گیری می‌شود و امروزه جزو رایج ترین نوع ظروف حساب می‌آید.

متریال آلومینیومی ظروف یکبار مصرف

از دیگر متریالی که در تولید و ساخت ظروف یکبار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد، متریال آلومینیومی می‌باشد. این ظروف بسیار مقاومت خوبی در برابر حرارت بالا و روغن خواهند داشت. به همین دلیل در بسیاری مواقع شاهد استفاده از آنها در پخت و پز هستیم. زیرا این ظروف دمای 20 الی 380 درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل کرده و آسیبی به سلامت انسان و محیط زیست نمی‌رسانند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌ های ظروف آلومینیومی این است که قابلیت بازیافت دارند. یعنی بعد از استفاده می‌توان آنها را بازیافت و به چرخه بازگرداند. با تمام این اوصاف در کارخانه‌ های لیوان یکبار مصرف علاوه بر لیوان، تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی را هم شاهد هستیم.

راهنمای خرید انواع ظروف یکبار مصرف

متریال کاغذی ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف که کاغذی هستند، استحکام و دوام خیلی خوبی را دارا بوده و در واقع هیچ گونه خطری را برای محیط زیست ندارد. زیرا قابل بازیافت هستند و به‌خوبی به چرخه طبیعت برمی‌گردند. ظروف کاغذی را میتوان در مایکروویو قرار داده و غذا را با آن گرم نمود.

توجه به کاربرد ظروف یکبار مصرف

همانطور که می‌دانید از این ظروف در مصارف مختلفی استفاده می‌گردد که در ادامه کاربرد هر کدام را به صورت خلاصه توضیح می‌دهیم.

بسته بندی مواد غذایی

با گسترش تولید مواد غذایی در همه زمینه‌ها باید بسته بندی این محصولات به خوبی انجام شود. به عنوان نمونه برای بسته بندی لبنیات باید از پلاستیک‌ های انعطاف پذیر استفاده گردد تا رطوبت را در خود حفظ کند. بهترین نوع ظروف بسته بندی، ظرف‌های درب دار هستند. تولید کننده لیوان یکبار مصرف ایرانی هم لیوان‌ های درب داری را تولید می‌کنند.

راهنمای خرید انواع ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف رستورانی

بسیاری از رستوران‌ها علاوه بر اینکه غذا‌ها را در داخل رستوران ارائه می‌دهند، آنها غذاها را به صورت بیرون بر هم توزیع می‌کنند. برای توزیع و پخش آن‌ها نیاز به ظروف یکبار مصرف است که متناسب با غذاها این ظروف متفاوت هستند. به عنوان نمونه ظروف یکبار مصرفی که برای سوپ، سالاد و غذای اصلی استفاده می‌شود با هم متفاوت خواهد بود.

توجه به مزیت های ظروف یکبار مصرف

هنگام خرید ظروف یکبار مصرف بهتر است به مزیت‌های آن توجه خاصی گرد. در مهمانی‌ها و مجالس پرجمعیت استفاده از ظروف خانگی و شستن آن ها کار سختی است، پس بهتر است از ظروف یکبار مصرف استفاده کرد. از دیگر مزیت‌ های این ظروف وزن کم آن ها می‌باشد. یعنی به راحتی قابل حمل و نقل است و می توان آنها را در مدرسه مسافرت کوهنوردی مورد استفاده قرار داد. بسیاری از کارخانه‌ های لیوان یکبار مصرف ایرانی لیوان‌ هایی با وزن کم و سبک را طراحی می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *